Filmsor - Mozifilmek, tévésorozatok, média

A Deadpool az új Star Wars


Még ha erősnek is tűnk a cím, azt ismerjük el, hogy nagyon, de nagyon régen volt akkora zsongás egy film körül, mint a most bemutatott Deadpool-mozi körül a Star Wars 7-et leszámítva.

Deadpool box office mozis jegybevétel taps rekord

És ez azért is nagy fegyvertény, mert a Deadpool-film tényleg ízig-vérig réteg-film és nem csak azért, mert R-korhatárbesorolást kapott, hanem azért, mert a film – vagy a bemutatót megelőző marketinghadjárat – stílusa sokak számára annyira bicskanyitogató lehet, mint a South Park vagy éppen a Family Guy sokszor ízléstelennek tartott gegjei.

A Deadpool készítői kemény csatát folytattak a stúdióval, hogy a készülő filmet ne kelljen beleszuszakolni egy alacsonyabb korhatár-kategóriába. Végül Ryan Reynoldsék akarata érvényesült: PG-13 helyett R jelzéssel küldték mozikba a Deadpool-t, így a filmben benne maradhattak a durván erőszakos jelenetek és a humort sem tompították le.

Most már elmondhatjuk azt is, hogy a Deadpool sikerének a titka azonban nem az, hogy ütős marketinget építettek köré, hanem az, hogy pontosan azt adták a mozinézőknek, amit ígértek, hiszen elég ránézni a hazai és a nemzetközi fórumokra (Facebook-csoportok, Twitter stb.) egytől egyig kortól és nemtől függetlenül el van ájulva mindenki a filmtől. Más szóval kijelenthető, hogy a hosszas golyósimogatások után megvalósult Deadpool bár rétegfilmnek készült, igazi közönségfilm lett, olyan amelynek nyitóhétvégés bevétele, a sokkal több pénzből készült, sokkal inkább közönségfilmnek tervezett Fantasztikus négyest, Hangyát, de hogy mást ne mondjak még az Acélembert is csúnyán maga mögé utasította, mondom még egyszer R-es (vagyis itthon 16 éven felülieknek ajánlott) korhatárbesorolás mellett. A film erényeit már felsorakoztattuk a kritikánkban (ezen a héten egyébként még bően foglalkozunk a Deadpoollal, szóval érdemes lesz visszanézni ide), de nézzük, hogy mit produkált a jegypénztáraknál.

Hazai eredményeink még nincsenek, de az USA eredmények már megvannak. Ez alapján kijelenthető, hogy igencsak óvatoskodó volt a 60 millió dolláros bevételjövendölés, ugyanis az 58 millió dollárból készült Deadpool 135 millió dollárt keresett az első hétvégéjén csak Észak-Amerikában és ehhez még hozzácsapott 125 milliót világszerte, vagyis 260 millióval nyitott.

Ezzel az eredménnyel megdöntötte a legjobb korhatáros (R-rated) nyitóhétvége rekordját (ezt eddig a Mátrix – Újratöltve tartotta 91,7 millióval), megdöntötte a korhatáros képregényadaptációk rekordját (eddig a 300 vezette ezt a listát 70,8 millióval).

A film megdöntötte a legjobb februári nyitóhétvége rekordját (eddig a tavaly bemutatott A szürke ötven árnyalata volt a csúcstartó 85,1 millió dollárral), és egyben a 20th Century Fox legjobb nyitóhétvégéjét is, utóbbit a Star Wars III – A Sith-ek bosszújától vette át.

Ráadásul a Deadpool lett a főszereplő Ryan Reynolds legjobban nyitó filmje, valamint a legjobb elsőfilmes rendezővel készült nyitóhétvége, ez meg ugye Tim Miller nevéhez fűződik, aki eddig leginkább csak videójátékokkal és vizuális effektusokkal foglalkozott.

A Deadpool-nál csupán hat szuperhősfilm nyitott jobban, a Bosszúállók és a Bosszúállók: Ultron kora, a Christopher Nolan rendezte A sötét lovag és A sötét lovag: Felemelkedés, a Vasember 3 és a Pókember 3. Elképesztő, de mint láthatjátok a Deadpool még a Superman eredettörténetnek számító Az acélember-nél is több pénzt hozott és verte az Amerika Kapitány, a Thor és egyet leszámítva a Vasember-filmeket is. Sokkal kevesebb pénzből, R-korhatárbesorolás mellett, egy “nevenincs” rendezővel, egy viszonylag ismeretlen karakterrel és egy egyszer már csúnyán megbukott színésszel (A zöld lámpás), aki nem félt saját magából hülyét csinálni.

Close