Az Aranyélet producere már tudja miről szól majd a 3. évad

A kecskeméti Otthon moziban nem csak szimplán levetítették az Aranyélet 2. évadának első részét, hanem a sorozat executive producere Závorszky Anna és developement editorja Angyalossy Eszter is részt vett az eseményen, sőt a vetítést követően beszéltek is a sorozatról és annak jövőjéről – számol be a Hírös.hu.

„Olyan történeteket próbálunk meg elmondani, ami ma, a mai magyar valóságban releváns kérdéseket feszeget, provokál, elgondolkodtat. Nem az a célunk, hogy sok hirdető legyen – hiszen nincs reklám a HBO-n -, hanem az, hogy olyan tartalmat adjunk a nézőknek, amin gondolkodhatnak” – mondták a szakemberek a vetítés utáni beszélgetésen.

A beszélgetés során az egyik legérdekesebb kérdés az volt, miért kell licencet vásárolni, ha úgyis eltérnek tőle? És nem szól a jogtulajdonos, hogy ilyet nem szabad?!

Kiderült, a jogtulajdonos engedélyezi, hogy bárki megvásároljon egy sorozatkoncepciót, de attól kezdve, hogy az üzletet nyélbe ütötték, már nem érdekli őket a további sorsa. Nincs közvetlen kommunikáció az eredeti kreátorok és az újak között. Ha jó lesz a vége, annak mindenki örül, és ennyi.

Az Aranyélet esetében az 1. évad 1. része még nagyjából ugyanaz volt a cselekmények szintjén, mint a finn elődben, 2. részben már kezdett egyre kevésbé így lenni, a 3. már szinte semmiben nem hasonlított, és a 4.-től teljesen saját gyártásról beszélhetünk. A 2. évadnak pedig már semmilyen alapja nem volt.

„Nagyon sokan vannak a világban, akik kreatív tartalmakat készítenek, és vannak olyan kreatív tartalmak, melyek univerzális sztorikat mondanak el. Ezek felhasználása, még ha csak alap is, lecsökkenti az gyártási időt azzal, hogy nem kell nulláról indulni. Ráadásul van egy alap, amibe tudsz kapaszkodni – mondta Eszter, majd hozzátette – A finn sorozat egy az egyben magyar megfelelője is elkészült, és nagyon rossz volt, senkinek nem tetszett. És akkor úgy döntött a cég, hogy Magyarországon legyenek valós magyar karakterek, olyan sztorik, amiket utána majd olvashatunk a hírekben, vagy már olvastuk, vagy mindannyian tudjuk, hiszen a boltban vagy az utcán mindenki tudja, hogy mi történik.

Ehhez Závorszky Anna azt tett hozzá, hogy

Ma Magyarországon a minőségi drámakészítés még gyerekcipőben jár. Maga a szakma is tanulja, hogyan kell ilyen sorozatokat készíteni. A mi főnökeink, akik fizetik ezeket a sorozatokat, amiket mi készítünk, nem innen jönnek. Nekik bizonyos fokon kell egy óvatosság, hogy mire költik a pénzüket. És ahogy elkezdett a magyar HBO gyártani, szép óvatosan bebizonyította, hogy önálló történeteket is mesélhessen. Ezt történt a Társasjátékkal és a Terápiával is, hogy egyre önállóbbá váltak.

Az alkotóktól persze azt is megkérdezték, hogy várható-e, hogy a 3. évadot is elkészítik a sorozatból, amelyre azt válaszolták, hogy ők úgy látják ez elsősorban a nézőkön múlik, vagyis azon, hogy milyen lesz a sorozat 2. évadának fogadtatása.

Krigler Gábor minden titkok tudója, már akkor tudta, mire épül a második évad, amikor még csak az elsőt kezdték, és már azt is tudja, mi lesz a harmadik évadban.

A sorozat első részéről itt olvashattok kritikát:

Aranyélet 2. évad 1. rész kritika

Itt pedig már az HBO Go-n elérhető 2. epizód kapcsán foglaltuk össze a gondolatainkat.

Janka nem akar a földön járni

Szólj hozzá!

Hozzászólás

Forrás Hírös portál

Ez is érdekelhet Tőle

Komment