Az Öngyilkosok Erdeje: The Forest (2016) kritika


A japán mítoszok szerint az Aokigahara, vagyis az Öngyilkosok erdeje nem véletlenül kapta meg ezt a megnevezést, ugyanis a Fudzsi Hegy tövében elterülő sziklás farengeteg amellett, hogy a mitológia szerint a démonok (yurei-k) lakhelye, tényleg több mint kedvelt helye az öngyilkosoknak, de nem csak nekik, az 1800-as években sok család ide hordta meghalni a beteg, vagy éppen már túl öreg hozzátartozóját…. 2002-ben 78-an lettek itt öngyilkosok, pedig az erdőt már kitáblázták ekkorra, hogy „Ne Tedd!.

the forest

Szóval ez a helyszíne a The Forest címet viselő misztikus horrornak, amelyben a mostanság a Trónok harcában látható Natalie Dormer a főszereplő, aki a Japánban tanítóként dolgozó, egy osztálykirándulás alkalmával az erdőben eltűnt ikertestvére keresésére indul.

Az elsőfilmes Jason Zada Nick Antosca, Sarah Cornwell és Ben Ketai forgatókönyve alapján készítette el a filmet, ami sajnos sokkal többet ígért első látásra annál, mint amit végül nyújtani tudott.

forest-trailer-natalie-dormer

Bár nem mondhatni, hogy hosszú és unalmas párbeszédek vezetik fel a filmet, de valahogy már az elején nem képes berántani és a folytatásban sincs olyan pontja a filmnek, ami kicsit is maradandó lenne.

Szóval remek promóanyagok és egy egész vállalható színésznő ellenére a The Forest egy elég lapos történet. A küldetéstudattal megáldott nővérke mentőakciójában nincs feszültség, nincs tempó, a fordulat blőd, de ami a legnagyobb probléma, hogy nincs mögötte olyan mítosz, amit mondjuk egy japán verzió kapásból letett volna az asztalra.

Ez bizony tényleg egy ízig-vérig tévéfilm, amelynek forgatása során senki nem erőltette meg magát, ugyanis sem színészileg, sem képileg, sem történetileg nem találunk benne semmit, amire mondjuk a film megtekintése után 5 perccel is emlékeznénk.

Szólj hozzá!

Hozzászólás

Ez is érdekelhet Tőle

Komment