Ezek voltak a kedvenc sorozataink 2017-ben

0 792

Rettenetesen nehéz dolga van a bloggernek, újságírónak, nézőnek, ha 2017 legjobb sorozatait szeretné összeszámolni. Nem csak azért, mert több mint 500 sorozatból válogathat, hanem azért, mert az újonc sorozatok olyan erővel lépnek be a kedvencek közé, amellyel többéves kedvenceket szorítanak maguk mögé.

Persze ehhez az is kell, hogy sok-sok év alatt belefásuljunk a Trónok harcába vagy a The Walking Deadbe, vagy éppen néhány sorozat olyan magasra tegye a lécet az első évadával, hogy már nem sikerül újat adnia a folytatásra (lásd még Stranger Things). Így hát szépen lassan eljutottunk oda, hogy egy top10-es listáról még így is simán lemaradnak olyan remek új sorozatok, mint az American Gods, a The Handmaids Tale, az Ozark, a The Sinner, a Travelers, vagy a Big Little Lies és esélye sincs olyan nagy népszerűségnek örvendő sorozatoknak a listára kerülnie, mint a The Walking Dead, a Fargo, a House of Cards, az American Horror Story, az Orphan Black, a Narcos, a The Man in the High Castle, a The Affair, a The Americans, a Homeland vagy éppen a Game of Thrones.

Ezért sem véletlen, hogy a 2017 legjobb sorozatait tartalmazó listán mindössze kettő olyan sorozat található, amely nem újonc, vagy nem a tavalyi évben búcsúzott végleg a nézőktől és akkor még így is kimaradtak olyan nagyszerű darabok, mint a Black Sails, a Bates Motel vagy éppen a brit Broadchurch, de hát minden lista áldozatokat követel.

10. Legion – Légió (újonc, FX – 2. évad berendelve)

Noah Hawley a Fargo tévésorozat látnoki képességekkel megáldott alkotója a szuperhősuniverzumba is belevágott és egyenesen megforradalmasította azt. Hawley címbéli hőse nem más, mint Charles Xavier professzor fia, aki masszív skizofréniában szenved, vagyis hangokat hall, amit tovább bonyolít, hogy mutánsképessége is az, hogy hallja mások gondolatait, így aztán duplán elbeszélget magával, másokkal és saját maga további énjeivel. Csakhogy a saját énjei óriási csatát vívnak az elméjében és az emberiség szempontjából sem mindegy, hogy melyik énje kerekedik felül. A skizofrén történetet lenyűgöző látvány és igazi mindfuck elmeutazás egészíti ki, amelyet a remek színészi alakítások és a zenés/táncos betétek csak még tovább fokoznak.

9. Fortitude (2. évad, Sky – egyelőre nincs bejelentve a 3. évad)

A Sky Atlantic sorozata a nyolcvanas évek thriller-horror rajongóinak elvonási tüneteit elégíti ki. A helyszín egy Fortitude nevű brit/izlandi/orosz fennhatóság alatt álló kisváros és holdudvara, a kisváros pedig az első évadig nem kevesebbet állított magáról, mint hogy a világ legbiztonságosabb kisvárosa. Az első évad aztán alaposan megtizedelte a lakosságot, de a 2. évad még magasabb fokozatra kapcsolt és olyan mitológiát teremtett, hogy az összeesküvéselméletek rajongói minden bizonnyal felállva tapsoltak a sorozatot nézve.

8. Star Trek Discovery (újonc, CBS – az első évad 2. fele a héten folytatódik)

Nem kicsit féltünk attól, amikor a CBS bejelentette, hogy feltámasztja a Star Trek univerzumot, de a Discovery alcímen futó sorozat minden előzetes félelmünket megcáfolta, ugyanis egyszerre látványos, tudományos és akciódús, ráadásul méltó módon folytatja (pontosabban előzi meg) a korábbi Star Trek-darabok örökségét. És a legjobb, hogy azok is simán megnézhetik, akik sosem hallottak még eddig a Star Trek univerzumról.

7. Rellik (újonc, BBC/Cinemax – nincs berendelve folytatásra)

Savas sorozatgyilkos garázdálkodik a brit utcákon és igazi macska-egér játékot játszik az őt üldöző bűnüldöző szervekkel Harry és Jack Williams sorozatának különlegessége azonban nem holmi tucatkrimi, hiszen a történetet a szó legszorosabb értelmében meséli el, vagyis a történet onnan indít, hogy az utolsó támadás után elkapják az elkövetőt; a legelső támadás és az elkövetői motivációinak megismerése pedig a fináléban csúcsosodik ki. Mindezt megbabonázó soundtrack mellett és zseniális színészi alakításokkal és csavarokkal megspékelve. Kötelező darab a BBC minisorozata, ráadásul csak 6 órát vesz el az életedből.

6. Mr Robot (3. évad, USA Network – 4. évad berendelve)

Sam Esmail sorozata az első évadával robbantott igazán nagyot, s bár azóta a hype lejjebb ült, a sorozat még mindig hasonló minőségen bontogatja az alternatív jelenünk legújabb gazdasági válságát. A Mr. Robot továbbra is remekül építgeti fel a saját univerzumát, ráadásul olyan vágás nélküli epizódokat küldtek adásba, amire csak a legnagyobbak képesek.

5. Twin Peaks: The Return (3. évad, Showtime – nincs berendelve folytatásra)

David Liynch és Mark Frost egyenesen hipnózisba taszajtotta a nézőket, a Showtime mint televíziós csatorna pedig minden elismerésért megérdemel azért, amiért egy ennyire szerzői, unortodox darabot adásba mert küldeni. David Lynch ugyanis magasról tett a nézői és kritikai elvárásokra és egy olyan sorozatot alkotott amilyet ő szeretett volna.

4. Better Call Saul (3. évad, AMC – 4. évad berendelve)

A Better Call Saul a 3. évaddal nem csak bebizonyította, hogy méltó módon képes továbbvinni a Breaking Bad örökségét, de talán még tovább is emelte annak fényét azzal, hogy nem csak Saul Goodmanra koncentrál, hanem minden egyes szereplőjének olyan mély karaktert ad, amire még a Breaking Bad sem volt képes. A Better Call Saul minden idők talán legszomorúbb sorozata, amelyen apránként falja fel a lelkünket.

3. Halt and Catch Fire (4. és egyben sorozatzáró évad, AMC)

Mennyire lehet izgalmas az, hogy néhány ember ül az irodában vagy a garázsában és kódokat ír vagy számítógép épít? Hát így első hallásra semennyire. A Halt and Catch Fire mégis képes volt ezt négy évadon át úgy eladni nekünk, hogy abból a valaha volt legszenvedélyesebb sorozata nőtt ki. Mindezt úgy, hogy egy évtizedes történetet úgy tudott elmesélni négy röpke szezonban, hogy a karakterei sosem hazudtolták meg önmagukat és mindegyikükben volt valami, ami miatt pont annyira tudtunk együtt érezni velük, mint amennyire haragudni rájuk. Ez a sorozat tökéletes, kihagyhatatlan darab.

2. Mindhunter (újonc, Netflix – 2. évad berendelve)

David Fincher a Netflixen? Tudtuk, hogy ebből valami egészen izgalmas fog kisülni, de a Mindhunter minden előzetes várakozásunk felülmúlt. A sorozatgyilkosok elméjébe belemászó és már-már velük azonosuló (helló Will Graham) FBI ügynök és csapatának története lenyűgöző alakítások mellett mutatja be hogyan alakult ki a bűnüldözés egyik csodafegyvere, a viselkedéstudomány, vagyis a profilozás.

Az igaz történeten alapuló történet hajszál híján elnyerte a 2017 legjobb sorozatának járó címet, de itt volt ugye a


The Leftovers – A hátrahagyottak (3. és egyben sorozatzáró évad, HBO)

A Lost fináléja után igazi közellenséggé vált Damon Lindelof, a hírek szerint ugyanis ő volt az, aki a Lost legnagyobb “vörös heringjeiért” felel és aki végül úgy döntött vannak kérdések, amelyet jobb nem megválaszolni (vagy más feltételezés szerint nem is tudott volna megmagyarázni). Na, Lindelof tökéletes partnerre lelt Tom Perrotta személyében, akivel együtt hozták tető alá a The Leftovers sorozatot, amelynek csupán első évadára volt elegendő a könyves alapanyag, a többi már kettejük víziója. Lindelof pedig ezúttal egy percig sem próbálta elhitetni velünk, hogy valaha is választ kapunk a sorozat legnagyobb kérdéseire, például, hogy hova tűnt egyik pillanatról a másikra az emberiség 2 százaléka? De komolyan, ez a 3. évadban még érdekelt egyáltalán valakit?

A The Leftovers egy igazi mindfuck utazás lett végül, ami nagyon-nagyon szomorú emberi sorsokat mutatott be, oly módon, hogy összeszorított fogakkal próbáltuk megállni, hogy bele ne könnyezzünk a megtekintésébe, köszönhetően a több mint zseniális alakításoknak.

+1 Rectify (4. és egyben sorozatzáró évad, Sundance TV)

Amikor bejelentették, hogy a Breaking Bad mögött álló csapat egy olyan sorozatba vág, amelynek a főhőse egy olyan fickó, amely 20 év börtönlét után szabadul a sittről, akkor kimondatlanul is egy újabb Walter White-os antihős történetet vártunk. A Rectify azonban egészen más utakon építette fel és mutatta be saját történetét, amelynek egyik legnagyobb bravúrja, hogy akkor is tökéletesen elégedettek lettünk volna, ha nem tudjuk meg, hogy Daniel Holden bűnösként vagy ártatlanként kellett, hogy két évtizedet töltsön rabságban , hogy aztán kiszabadulva magányosabb legyen, mint a falak közt.

Valószínűleg nem volt még sorozat ami ennyire megdolgoztatta volna a könnycsatornáimat, igazi érzelmi hullámvasút volt, minden szempontból tökéletes fináléval.