Filmsor - Mozifilmek, tévésorozatok, média

Holtodiglan Paul Feig-módra – Egy kis szívesség filmkritika

A Simple Favor (2018)

Paul Feig saját stílusában barangolta be a thrillerek világát.

0

A népszerű komédiás, Paul Feige A kémben szépen kinevette a James Bond-filmeket. Legújabb filmjében, az Egy kis szívességben a manapság divatos női thrillerekkel teszi ugyanezt.

Stephanie özvegy anyukaként éli unalmas életét egy békés kisvárosban, egy nap azonban megismerkedik fia iskolatársának anyjával, a sikkes és sikeres üzletasszonnyal, Emilyvel, akivel rövidesen barátok lesznek. Egy nap azonban rejtélyes módon Emily eltűnik. Stephanie nyomozni kezd utána, ám – ahogy az lenni szokott – semmi se az, aminek látszik, Emily múltjából sötét titkok kerülnek felszínre.

Nagyon népszerűek mostanság a nőközpontú thrillerek (Holtodiglan, A lány a vonaton, Éles tárgyak). Tudja ezt jól a csajos vígjátékairól elhíresült Paul Feige (Koszorúslányok, Szellemírtók, A kém) is, így aztán úgy gondolta, ő is elvándorol a sötét titkokkal teli kertvárosba – persze a saját, humoros stílusában, aminek eredményeképp az Egy kis szívesség egy komolytalan, de végtelenül szórakoztató alkotás lett.

Az egy kis szívesség felsorakoztatja azokat a kellékeket, amelyek elengedhetetlenek a műfajban (titokzatos nők, kemény férfiak, a kertváros kevésbé idealisztikus oldala, stb.), de minden mozzanatában van valami poén, kikacsintás, amellyel a történet és annak tipikus szereplői megkapják a magukét.

Paul Feig hozza a már megszokott alpári, de nagyon jól működő humorát, özönlenek a zseniális helyzet- és jellemkomikumok, na és persze a parádés mellékfigurák is. Emily beszédes nevű (a poén kedvéért nem lövöm le) főnökénél csak Stephanie egyik férfi szomszédja viccesebb, akinek ugyanolyan remek megjelenései és aranyköpései vannak, mint Jason Statham karakterének A kémben, csak ez a fickó egyáltalán nem macsó. A belépői viszont hatékonyabbak, mint a kopasz angol által alakított kém akciói.

A film legnagyobb erőssége azonban kétségtelenül a központi szereplők, no meg az őket remekül életre keltő színészek. Lively istenien hozza a túltolt végzet asszonyát, aki a szexnél csak a Martinire szomjazik jobban, és Anna Kendrick is parádés a szende háziasszony szerepében, aki még egy kis karakterfejlődést is produkál a film végére, hiszen igen kemény csajjá válik.

Történetükben Feigék nagyjából 20-30 éves csavarokkal dolgoznak (nincs kizárva, hogy direkt teszik ezt), ennek ellenére azért párszor tényleg meg tudnak lepni. A gond azzal van, hogy a film végét alaposan felduzzasztották fordulatokkal, és bár ezekre nem lehet azt mondani, hogy légből kapottak vagy nem logikusak, mennyiségük azért megfeküdheti a befogadó gyomrát, a játékidő meg nyúlik, mint a rétestészta. A lezárásban a készítők mégis jól jönnek ki a helyzetből, és ügyesen fejezik be ezt a remek thrillerbőrbe bújt vígjátékot, ami a feszültséget szűken méri, de a humorbombákat két kézzel szórja.

70%
Tetszetős

A csajos vígjátékok nagy ásza, Paul Feige úgy döntött, megcsinálja saját Holtodiglanját. A film karakterek és poénok szempontjából is elég erős, de egy kicsit talán hosszabb és csavarosabb a kelleténél.

  • Szerintem
Share This