Látványos akciófilmnek akarták az Érkezés sci-fit

Még jó, hogy a forgatókönyvíró nem hagyta magát.

A makacsság kifizetődő. Eric Heisserer forgatókönyvíró több mint 10 évvel ezelőtt látott neki, hogy egy különös hangulatú, alig tíz oldalas sci-fi novellából nagyjátékfilmet írjon. Nem gondolta volna, hogy ilyen soká fog tartani, míg film lesz belőle. És azt sem, hogy hosszú pályája egyik legnagyobb sikerét éri el: az Érkezés (Arrival, már a mozikban), amelyben Amy Adams a Földre érkezett űrlényekkel beszélget, nemcsak nálunk, az egész világon óriási siker.

– Nem is tudom, hányszor hallottam azt különféle nagy stúdiók főnökeitől az elmúlt tíz évben, hogy „megcsináljuk, csak írj bele több inváziót, fegyvert, összecsapást – meséli az író, aki egyébként egy másik idei siker, az Amikor kialszik a fény írója is. – Abban nem voltam biztos, hogy van-e még rajtam kívül valaki a Földön, akire ugyanúgy hatott a novella, mint rám, de ragaszkodtam hozzá, hogy azt a hangulatot próbáljam átmenteni a filmre. Azután Denis Villeneuve rendező érkezése sok mindenről meggyőzött. Elképesztően kíváncsi volt, még életemben nem kellett forgatás előtt ennyi kérdésre válaszolnom. De megérte: kiderült, hogy nagyon sokan szeretik ugyanazt, amit én…

Érkezés filmkritika – Eredetit alkotni egy lehasznált műfajban

Szólj hozzá!

Hozzászólás

Ez is érdekelhet Tőle

Komment