Remek nemzetközi kritikákat kap a WONDER WOMAN

Itthon azonban kevésbé lelkesek a kritikusok

0 475

A kritikák imádják a Wonder Woman-t, még a Rotten Tomatoes összesítésén is 93 százalékon áll: úgy tűnik, mindenki egyetért abban, hogy a DC univerzum gazdái végre rátaláltak arra a hangnemre (hősre, rendezőre, sztorira), amit a látványos izgalmak rajongói vártak tőlük.

Gal Gadot szupersztár lett: és minden bizonnyal jó néhányszor magára kell még öltenie a páncélingét meg a rövid bőrszoknyáját. Pedig a halhatatlan, győzhetetlen harcos életre keltője igazából egészen másfajta szupererőben hisz, mint a többi képregényhős.

– Dianában benne van minden különleges képesség, ami számomra is fontos – mondta a gyönyörű színésznő a film premierje kapcsán tartott sajtótájékoztatón. – Kíváncsi, szeretetteli, befogadó. És meg sem próbál tökéletes lenni: néha nagyon sebezhető, naiv és össze van zavarodva. És persze azért harcol is, ha arra van szükség.

– Nekem meg az a fontos, amikor Wonder Woman először csatába megy – tette hozzá a rendezőnő, Patty Jenkins. – Az olyan hátborzongató érzés, mint a ’78-as Superman-film, amiben Christopher Reeve egy helikopter-baleset során megmenti Lois Lane-t. Ott fedi fel magát először. A Senkiföldjén vívott csatában harcol a főszereplőnk először az emberekért. Ott válik Diána Wonder Womanné: és ez hatalmas pillanat!

És, hogy hogy látják ezt a hazai kritikusok? Szétnéztünk:

Filmsor Sparrow szerint a Wonder Woman rendkívül látványos, hangulatos szuperhősfilm, ami nem veti meg az elgondolkodtató, komplex mögöttes tartalmat sem, és könnyen lehet, hogy a DC-filmuniverzum mentőövévé válhat. Persze az is elképzelhető – és ez a szomorúbbik forgatókönyv -, hogy ez csupán egy egyszeri, komoly megvillanás, ami belopja magát a nézők szívébe, hogy utána folytatódhasson a lejtmenet. Reméljük, nem így lesz, és a Wonder Womanre egy valódi sikerszéria nyitányaként emlékezhetünk majd vissza! 10/8
Filmsor Frimi szerint a Wonder Woman azért is hihetetlenül kellemes és egy kicsit gondolkodtató szórakozás, mert utána egy pillanatra veszettül szeretnénk hinni ebben. Csak jön a kijózanodás, hiszen azt is tudjuk, hogy a világ bizonyos tájain az izraeli színésznő származása miatt ezt nem láthatják. Mert az emberek agyában el lehet ültetni azt, hogy ez a mozi veszélyt és bűnös élvezetet jelent. Na, itt a probléma. Nem baj, egyszer majd Wonder Woman ezt is kijavítja. A vásznon biztosan. 10/8
A hazai IGN szerint a Wonder Woman egy naiv, cselekményében döcögős, de magával ragadó mese. Egyéni fókuszának, földhöz ragadt, de izgalmas látványosságainak és két szerelmes főhősének hála megmutathatja az utat a DC-nek, ami végre kivezet a középszerből. 10/7,5
A Filmtrailer kritikusa már kevésbé elégedett a látottakkal: “Nem tudom, hogy a tengerentúli kollégák milyen verziót (talán a rendezőit?!) láthattak a Wonder Woman-ből, de jelen opusz meglehetősen messze áll azoktól az ömlengő értékelésektől, amelyek a film minden pillanatát méltatják. Tény, hogy a Csodanő eredettörténete összeszedettebbnek tűnik, mint Zack Snyder Kriptonit fiát elagyabugyáló bőregeres sztorija, de részleteiben nem feltétlenül bizonyul jobbnak! Lehet, hogy Diána hercegnő a világháború szürkeségét aranyba oltott nyárrá tudja varázsolni, és a barikádon megvetett lábú szüfrazsettként nemcsak a női egyenjogúság mellett, hanem az egész emberiségért zászlót képes bontani, de amíg a film tetőpontjába a néző zavartalanul bele tud bóbiskolni, addig az elismerésre méltó DC-s képregény-adaptáció titulusa továbbra is várat magára. Csak ne túl sokáig!” 10/6
Az Origo kritikusa szerint Gal Gadot néha olyanokat mond a világot megváltó szeretetről, hogy amellett Coelho egy morcos kis mizantrópnak tűnik. A film pedig eltáncol a saját felvetése elől, vissza a biztonságos fantáziavilágba, ahol egy szuperhős képes megnyerni egy világháborút, és eltörölni az emberi gonoszságot. Hogy akkor miért tör ki majd a második világháború? Ilyen kellemetlen kérdésekkel Jenkinséknek már nem kell törődniük, mert Az Igazság Ligája, amiben Diana legközelebb felbukkan, napjainkban veszi fel a fonalat. Jobb, ha mi sem törődünk vele, és inkább azzal nyugtatjuk magunkat, hogy bár nem sokkal jobb a Wonder Woman a többi szuperhősfilmnél, de legalább profibban megcsinálták. És akkor nyugodtan élvezhetjük a filmet annak, aminek szánták: egy kedves mesének egy alulöltözött istennőről, aki német tankokat meg szerethető poénokat hajigál fél kézzel.
A PC Guru szerint nem rossz film a Wonder Woman, sőt, arra tökéletesen megfelelő, hogy felvezesse az Igazság Ligája-sztorit, és egy kicsit jobban megismertessen a karakterrel. Jóllehet, Patty Jenkins művének pont azok az erényei, melyek inkább a háborús filmes vonulathoz, és nem annyira a brandépítéshez kapcsolódnak: a háború poklának bemutatása, az őrült tudósok harci gázai és a látványos ostromok. A gyenge dialógusokon és a kiszámítható fordulatokon túl lerontja az összképet a túlzott szentimentalizmus, ami A galaxis őrzői vol. 2-t is agyoncsapta a fináléra. Szó mi szó: a Wonder Woman nemcsak egy új univerzum építőkockája, de egy végállapot indikátora is. Indikátor, mert ez a sztori is jelzi, hogy ideje lenne már beújítani szuperhősfronton, ha végre az Igazság Ligája és a Bosszúállók is befejezik grandiózus csatáikat a rejtélyes Gonosszal. 10/6
A Movie Addicts szerint a látványra nem lehet panasz, pedig jóval kevesebbe került egy átlagos szuperhősfilmnél. Temiszküra szigete maga az ókori görög paradicsom. A háború sújtotta Belgium pedig pontosan olyan nyomasztó és kietlen, amilyen valóságban is lehetett. Az akciójelenetek dinamikusak, változatosak és szerencsére van is belőlük elég. Fegyveres, verekedős, harctéri, szuperhősös, ami csak kell. A női hősökkel továbbra is mostohán bánik Hollywood, lásd a Macskanő és az Elektra szégyenletes teljesítményét. Azokat sikerült meghaladni, de hosszú még az út. Feministáknak, Gadot kisasszony rajongóinak kihagyhatatlan a Wonder Woman, de azért sokat ne várjanak tőle. Még mindig várjuk, hogy a DC kihozzon egy igazán jól sikerült filmet. Talán majd a következő. 10/6
Az Index kritikája úgy összegez: baromira indokolatlan a két és fél órás játékidő, hiszen úgy alsó hangon 30-40 perc felesleges dumálást meg érzelgősséget ki lehetett volna vágni belőle. Nem lesz attól mélyebb, komplexebb, grandiózusabb egy film, ha ennyire elnyújtják ahelyett, hogy szavak helyett a tettek görgessék a cselekményt. Ezt vagy nem értik a Warnernél, vagy valamiért direkt barmolják szét a saját filmjeiket azzal, hogy pár remek jelenet közé nevetségesen közhelyes és felesleges társalgásokat raknak. Kár érte, mert Gal Gadot tényleg tökéletes Wonder Woman, és az idiótasága ellenére még azt is megbocsátottam a filmnek, hogy a belga harcmezőn rohangál többek között egy indiai kém meg egy indián (!!!) csempész, akik pont annyira illeszkednek ebbe a világba, mint Chris Pine egy kizárólag nők lakta szigethez.
A Wonder Woman simán hozza az első szuperhősös szólófilmek szintjét, és ugyan itt-ott megmutatja, hogy ez lehetne sokkal több is akár, a DC/Warner nagy közös filmes univerzumával járó kötelezettségek miatt ugyanolyan közepes produkció lett ez is, mint az elődei.
A Puliwood ezzel szemben már sokkal elégedettebb: A Wonder Woman egy sokoldalú film, amely szuperhősfilmben ritkán látható alapossággal rajzolja meg főhősét, mindeközben pedig ügyesen ötvözi az akciót az őszinte humorral és a legkiválóbb romantikával. Mindezen elemeket pedig végig tudatosan az immár minden értelemben felnőtt hősnő motivációinak és megértésének szolgálatába állítja. 10/8,5
A 24.hu is elégedett a látottakkal: nem árt megemlíteni, hogy a politika és a romantika mellett a Wonder Woman a látványban is odateszi magát: tele van szépen koreografált, jó ritmusban vágott harcjelenettel, melyek nyíltan hatásvadászok, de mivel működnek, ezért ezt el is nézzük nekik. Egész biztos, hogy a filmre azonnal rá fogják nyomni a feminista alapmű bélyeget, hiszen Wonder Womanhez hasonló példaképet ritkán látunk nagyszabású hollywoodi blockbusterben. Az a helyzet, hogy bár az új korszak DC filmjeit divat cikizni, és eddig az is egyértelmű volt, hogy közelébe se érnek a Marvel-filmek népszerűségének, most valamiben mégis lekörözték Kevin Feige-éket: övék az első igazán menő képregényhősnős film. 10/8

Szólj hozzá!

Hozzászólás

Ez is érdekelhet

Komment
Close