Végleg az enyészeté lesz a TV2 Szalai Vivien hírigazgatóval


Andy Vajna megszerezte a TV2-t és máris hozzálátott a nemzet kereskedelmi tévéjének felépítéséhez, mert ugye adópénzből mégis csak nem lehet valamelyik köztévén a bulvárt tolni. Ellenben egy független kereskedelmi csatornával azt csinál az ember, amit akar, különösen ha (k)ormánybiztos.

Vajna első lépése, hogy az eddigi hírigazgató Azurák Csaba helye kinevezte a Story magazin(!!!) főszerkesztőjét, Szalai Vivient. A Story magazin főszerkesztőjét. Szalai Vivient. A Story…

Szalai Vivien a TV2 hírigazgatója

Hivatalosan: “A csatorna Kökény-Szalai Vivient nevezi ki az aktuális műsorok igazgatójának, aki 13 éve dolgozik a média területén. 2003-tól 2011-ig a Színes Bulvár Lap (később Bors) külpolitikai, majd sztárrovatos munkatársa volt. 2011-ben az akkori Sanomához igazolt, előbb a Story magazin rovatvezetője, később vezető szerkesztője, felelős szerkesztője, majd 2014. július elsejétől főszerkesztője lett.”

Az Index felidézi, hogy Szalai több, botránykönvyet is írt, ezek között volt luxusprostis, dubajozásos, börtönös (Stohl), korrupt politikusos (Zuschlag) és bordélyházas is, közös bennük, hogy mindegyiket nagy médiacirkusz övezte, volt, amelyikről kiderült, hogy nettó hazugságok vannak benne, a Stohl-könyvért beperelték, szóval zajlott az élet az írónő körül.

Szalai Vivien könyvei

 

Az Átlátszó Vastagbőr blogja ki is emeli, egy ilyen kinevezés miért is ideális a TV2-nek és ezen keresztül Vajnának és az államnak.

A terv amúgy zseniális:

– Az állam hirdet. Sokat. Állami (köz)pénzből.

– Összevonják egy kézbe az állami reklámtendereket.

– Rogán Antal csináltat magának egy propagandaminisztériumot, ami ezt az egészet irányítja.

– Rogán Antal 2 jó cimborája, Andy Vajna kormánybiztos és Habony Árpád nemközszereplő-miniszterelnöki főtanácsadó-vitrinszakértő-koronaőr a Fidesz megbízásából megszerzi a második legnézettebb kereskedelmi tévét.

– Erre pénzt az állami banktól kapnak kölcsön, titokban, állítólag “piaci alapon”. Na, persze.

– Az állami hirdetések elkezdenek felfutni a TV2-n, most éppen a “Magyar Reformok Működnek” reklámspot a sláger a TV2-n.

– WIN1: Pénz.
– WIN2: Médiajelenlét, médiafelület a Fidesznek.
Bulváros híradó, hírek elhallgatása, mikrofonállvány. Minden rendben, nincs itt semmi látnivaló.

Hogy erre ott van az M1? Igen ám, de az M1 Híradónak csak 100 ezer nézője van, még a TV2-nek a nézők menekülése ellenére is van még 1 millió, ami ugye sokkal nagyobb piac.

Megjött Habonycica

Ilyen nincs!”; „Elképesztő!”; „Nincs lejjebb!”; „Megjött Habonycica!”; „Na, most már tényleg lemegyünk kutyába!” – ezek voltak a TV2 híradósainak első reakciói, amikor arról kérdezte őket a Népszabadság munkatársa, mit szólnak Azurák Csaba leváltásához és Kökény-Szalai Vivien hírigazgatói kinevezéséhez.

Szakmai körökben többen úgy fogalmaztak: Kökény-Szalai kinevezése arra utal, hogy Dirk Gerkens pozíciói nagyon gyengék, és ez a döntés mindennek mondható, csak szakmainak nem. Ezt erősíti, hogy a lap forrásai szerint Kökény-Szalai kinevezése mögött az Andy Vajnához „közeli”, médiaügyekben (is) befolyásos kör áll, amelyet gyakran hoznak összefüggésbe Habony Árpáddal és Rogán Antallal. Noha a tanácsadónak és a kabinetminiszternek hivatalosan nincs köze a TV2-höz, iparági források szerint „alighanem van ráhatásuk” a TV2-t érintő folyamatokra, kivált a kinevezésekre.

Ezt erősíti, hogy a frissen kinevezett hírigazgató korábban együtt fotózkodott Rogán Cecíliával és Kaminsky Fannival, Orbán Viktor honlapjának szerkesztőjével, Habony Árpád volt feleségével. A fényképet a HVG Kaminsky nyilvános Facebook-oldalán találta.

Rogán Cecília Kaminsky Fanni Szalai Vivien

Csúcsra jár az RTL Klub?

Szalai Vivien kinevezését a konkurenciánál állítólag sokkal nagyobb örömmel fogadták, mint a TV2-nél – jelentette a Bors.

A lap szerint a bejelentés napján egy kisebb ünnepséget is tartottak az RTL vezető munkatársai, amihez a közeli benzinkútról szereztek jó pár üveg pezsgőt. A Bors meg nem nevezett forrása szerint utoljára talán akkor volt ilyen jó a hangulat az RTL-székházban, amikor a ValóVilág először lenyomta a Big Brothert.

Az Origo szerint az RTL Klubnál azért ünnepelhettek, mert bizonyára úgy vélik, a Szalai Vivien-féle Tények nem lesz versenyképes az RTL Híradóval szemben. A portál szerint a múlt héten az RTL Híradó a legerősebb estéjén 1 millió 37 ezer nézőt vonzott, a Tények 827 ezret hozott legjobb adásával.

Szólj hozzá!

Hozzászólás

Ez is érdekelhet Tőle

Komment