Az R-Gotól a Neuroticig, avagy így születetett az Aranyélet zenei világa

Weyer Balázs zenei felelős és Krigler Gábor kreatív producer elárulta a Filmsornak, hogy mi alapján választották ki az Aranyélet 2. évadának zenéit.

Ki, vagy hány fős csapat válogatta össze a 2. évad betétdalait? Mennyi időbe telt összerakni a tracklistet?

A zene összeállítása, ami a dalok válogatásán kívül a score-t, tehát a kísérőzenét is jelenti, a forgatókönyv első verziónak elkészültével kezdődik és a film gyártásának befejezésével végződik, tehát szinte az egész folyamatot végigkíséri. Bizonyos dalokról már a forgatás közben tudjuk, hogy szerepelni fognak, de valamivel nagyobb részük a vágás alatt kerül a helyére. Néhány dal, döntően a múltbéli jelenetekhez, már a forgatókönyvbe is bekerült. Tudtuk például, hogy míg Attila metálos – ez ugye már az első évadból vastagon kiderült –, addig Hollós az elektronikus zenéket kedveli. Már az első rész könyvének legelső változatába bekerült például, hogy ő Atti hajmetál kazettáját Bonanzára fogja cserélni, és azt is tudtuk, hogy mivel ’91-ben vagyunk, a leginkább a jelenethez passzoló dal a „Kihalt minden”.

Iszonyúan szerettük volna a 4. rész múltbéli autós jelenetsora alá a Neurotic „Brék” című dalát. Erről mindenki azt gondolta, hogy lehetetlenség megszerezni, hiszen hivatalosan nem jelent meg sehol, és a Rocktérítő óta nem is szerepelhetett filmben. Weyer Balázs zsenialitása, lelkesedése és kapcsolatrendszere segített, és ez a retro gyémánt is a helyére került. Nagyon lényeges ponton csendül fel a Pál Utcai Fiúktól a „Bál”, és az Anima ’68-ának Tommyboy remixe, ezek is mind már a forgatókönyvben szerepeltek.

Általánosságban az elmondható, hogy a legtöbb dalt akkor keressük meg, amikor már összeállt a vágószobában az epizód, és egy bizonyos hangulatot kell megragadni, aláhúzni, kiemelni. Szerencsés együttállás, hogy mindkét rendező elég széleskörű zenei ízléssel bír, és Weyer Balázsnál több zeneszerzőt, előadót Magyarországon vélhetően senki sem ismer, így rengeteget tudunk kísérletezni.

 

– Van-e valami érdekesség, amit a 2. epizódban látható R-Go koncerttel kapcsolatban el tudtok mondani?

Érdekesség, hogy eredetileg a Pecsában (Petőfi Csarnok) szerettünk volna forgatni, de azt bontani kezdték, és a környezet sem hasonlított már a 90-es évekre, ezért végül Salgótarjánban, a helyi művházban forgattuk le a koncertet. Volt „Fiatal Szikoránk”, illetve a korabeli Gidás mozdulatokat nagyszerűen felidéző ál-Gidák. Elképesztő hangulatú forgatás volt, a közönség minden várakozásunkat felülmúlóan tombolt, pedig egy szokatlanul hűvös szerda este forgattunk. További érdekesség, hogy Szikora Robitól és a zenekartól kaptunk eredeti relikviákat.

Szólj hozzá!

Hozzászólás

Ez is érdekelhet Tőle

Komment