Filmek, sorozatok, kultúra

Az új mutánsok filmkritika

Az új mutánsokkal egy zsigeri horrort ígértek, aztán ahogy múlt az idő, úgy puhítottak a történetén. Ilyen lett az X-Men-univerzum utolsó darabja.

Az már a Logant követően nyilvánvaló volt, hogy az X-Men-univerzumnak ennél feljebb nincs, igaz az előtt is inkább jellemzően vonal alatti kritikákat sikerült összehoznia az X-Men filmeknek.

Az új mutánsok

Aztán persze megcsillant a remény, ugyanis Josh Boone rendező az X-Men univerzum első horrorfilmjét ígérte, mi pedig hittünk neki, mert ház a hypevonaton nincsen fék.

A gondok akkor kezdődtek, amikor kiderült, hogy a FOX stúdió jó szokásához híven szeretne beleszólni a dolgokba, az elmegyógyintézetben játszódó filmet túl félelmetesnek találták, elküldték a stábot újraforgatni, egészen addig, amíg szépen lassan újra nem vették az egész filmet. Meg még vagy háromszor.

Az új mutánsok hányattatott sorsának a FOX és Disney közötti összejött üzlet (konkrétabban a Disney bedarálta a Foxot mostanra) sem tett jót, hiszen a családbarát üzletmodellbe végképp nem fért bele Josh Boone víziója.

Az uj mutansok film

Így jutottunk el addig, hogy nagy nehezen eljutott a bemutatóig Az új mutánsok, amely egy csapa fiatal mutáns történetét mutatja be nekünk, akik egészen ismerős képességekkel rendelkeznek. A fiatalok egy kórház páciensei, ahova eredetileg gyógyulni – konkrétan azért, hogy kontrollálni tudják a képességeiket – jöttek, de aztán szépen lassan kiderül, hogy inkább foglyok, mint vendégek.

Az egészről lesüt, hogy Boone-nak ennél jóval merészebb ötletei voltak, de a horror helyén inkább egy kis young adult paráztatás jelenik meg, kihúzva ezzel az egész projekt méregfogát. Pedig remek lehetőségei lettek volna a filmnek, alapvetően már az üdítő, hogy a totális világrombolásban utazó szuperhősfilmek helyett, itt egy egyhelyszínes filmről van szó, de valahogy sem a karakterek közti dinamika, sem a tét, sem a történet nem jön át, a befejezés meg eleve összecsapott.

Hogy évek múltán aztán Josh Trankhez hasonlóan Josh Boone is elmondja-e hogyan tette tönkre a stúdió a filmjét – az majd kiderül, de az szinte biztos, hogy jobban jártunk volna az első, rendezői vízióval, ahogy az egyébként tehetséges fiatal színészek (Anya Taylor-Joy, Maisie Williams, Charlie Heaton) is egy jobb filmet érdemeltek volna.

Facebook
<