Filmsor - Filmek, sorozatok, kultúra

CODE 8 filmkritika

A Code 8 világában az emberek 4 százaléka természetfeletti képességgel rendelkezik. Szuperhősök helyett azonban kiközösítettekké válnak.

Stephen Amell idén januárban intett búcsút a szerepének A zöld íjász sorozatban, de továbbra sem kíván elszakadni a szuperhős-univerzumtól.

A szintén az Arrowverzumban feltűnt unokatestvérével, Robbie Amellel közösen egy 2016-ban bemutatott rövidfilm alapján elkészítették a Code 8 (8-as kód) címet viselő sci-fi-t, amely saját 2016-ban bemutatott rövidfilmjük alapján készült és amelynek költségvetését egy Indiegogo-kampányon keresztül a rajongóknak köszönhetően tudták biztosítani.

A Code 8 egy fiktív, Lincoln City nevű amerikai városban és egy olyan alternatív közeljövőben játszódik, amelyben az emberek 4 százaléka valamilyen különleges, természetfeletti képességgel rendelkezik születése óta. Ami azonban áldásnak tűnik, az valójában átok, a természetfeletti hatalommal nem rendelkező társadalom ugyanis kiközösíti az általa korcsoknak vélt mutánsokat.

Aki használja az erejét azt azonnal üldözőbe veszik, a mutánsok az erejüket legálisan csak szabályozott keretek között, mintegy modern kori rabszolgaként használhatják a társadalom érdekében. Vannak, akik beállnak a sorba, és persze vannak, akik másként próbálnak meg túlélni.

Code 8 Robbie Amell

Az eddig főleg Call of Duty videókon dolgozó és a nem túl jó emlékű Grace: The Possession horrort dirigáló Jeff Chan által rendezett Code 8 főszereplője a kisebbik Amell fiú által alakított Conner Reed, akinek beteg anyja ápolása miatt lenne szüksége valami jól fizető melóra, de természetesen nem igazán akar vele senki együtt dolgozni. Konkrétan kiáll a sarokra, ahol gyülekeznek a szuperképességgel rendelkező munkanélküliek és itt várja, hogy valamelyik építőmunkásokat toborzó csapat őt is elvigye magával a napszámba.

Azonban úgy tűnik mégis ráragyog a szerencse, ugyanis egy Garret nevű fickó (Stephen Amell) új embereket keres a csapatába olyan melókhoz, amik egyrészt nem feltétlenül legálisak, másrészt meg csak a különleges képességekkel rendelkező mutánsokkal tudja megoldani.

Code 8 film kritika

Természetesen ezzel bonyolódnak igazán a dolgok mind Conner, mind a nézők szépen lassan megismerkedik ennek a világnak az alvilágával, amely a képességekkel rendelkező metahumánok gerincfolyadékából létrehozva egy veszélyes, Psyke nevű drogot terjeszt az utcán – ergo, ők még az alvilágban is csak áldozatok.

A heist-moziból aztán idővel egy társadalmi kérdéseket feszegető dráma fakad, de a történet ezen a téren többször megbicsaklik és hemzseg a túlnyújtott, üres jelenetektől, miközben azt gondoltuk előzetesen, hogy egy nagyon feszes, akár akciótól hemzsegő narratívát kapunk.

Ez azért is meglepő, mert alapvetően Chris Pare forgatókönyve sok karaktert és sok komplikációt tartalmaz, vagyis a cselekménynek alapvetően sűrűnek kellene lennie. De a gond azzal van, hogy egyrészt túl nagy szeletet akartak bemutatni a világból, másrészt meg, hogy pont emiatt nem jutott idő a karakterekre, így az Amell testvérek mellett Laysla De Oliveira vagy éppen Sung Kang sem tud rendesen kibontakozni, pedig mindkét színész karaktere kaphatott volna több teret.

Code 8 film A látvány az alacsony költségvetés ellenére nem vészes, maga az atmoszféra is a helyén van, kicsit olyan érzés az egész, mintha a Dredd bíró világából látnánk egy szeletet csak éppen metropoliszok helyett egy tök átlagos kisvárosban.

A produkció egy területen sem tud kimagaslóbbat nyújtani a középszernél (oké talán a befejezésen éreztünk némi kreatívot), de lehet még nagyot menteni ezen és jobban kibontani a Code 8 világát, ugyanis a Quibi nevű új VOD-szolgáltató 10-15 perces epizódokból álló sorozatot rendelt be a film alapján.

Code 8 (2019)
50%
Felemás

A Code 8 által teremtett világ jó, de a tartalom amivel megtöltötték elég üres. Foghatnánk a költségvetésre, de a gond nem elsősorban a látvánnyal, hanem a lyukaktól hemzsegő sztorival van. Ettől persze minisorozatként még remekül működhet a folytatása.

  • Szerintem
Ez is érdekelhet:
<