Filmsor - Filmek, sorozatok, kultúra

Mellékhatás 1. évad sorozatkritika

Véget ért az RTL Klub Mellékhatás című sorozata és bár valamennyire keretbe lett foglalva az évad története, azért sokan egészen másra számítottak. Csak azok figyelmébe, akik már látták a teljes első évadot, a többieknek spoilerveszély!

Az RTL Klub első saját gyártású fikciós orvosi thrillere, a Mellékhatás, amely az első részét követően egy jó minőségben legyártott sorozatnak és egy érdekfeszítő, izgalmas, fordulatokban gazdag thrillernek nézett ki.

Mellékhatás Anna

Nos, bár a minőséget nem vitathatjuk el, thrillerként talán az első és utolsó részében funkcionál úgy, ahogy kellene. A Mellékhatás sokkal inkább egy családi és párkapcsolati drámával átszőtt krimi, ami azonban valóban nem várt fordulatokban gazdag.

Az biztosan kijelenthető, hogy a sorozat korántsem abban a mederben folyt, majd csordogált, amire a legtöbb néző számított. Anna nem lett béranya, Ludmannék szinte alig tűntek fel az első évad során, miközben olyan szálak jöttek-mentek, amelyeknek a főszál szempontjából nem túl sok jelentősége van.

Mellékhatás Karesz és Kira

Ettől még nem volt rossz a Mellékhatás, sőt tulajdonképpen éppen azzal tudta meglepni a nézőjét és beszédtémát szolgáltatni, hogy váratlan irányba vitte a történetet. Móni feltűnésére és szálának jelentőségére nem sokan számíthattunk és ez a szál volt az, amire tulajdonképpen később az egész finálét felfűzték, mintegy keretbe foglalva az évadot.

Sőt, az egyik legmeggyőzőbb alakítást is a Mónit alakító Barta Ágnes nyújtotta, akik mellett a Ludmann-házaspárt alakító Nagy Zsoltot és Tenki Rékát érdemes még kiemelni, ahogy az utolsó részben Ateszként feltűnő Molnár Áron szerepe is több mint emlékezetes marad a nézőknek. A Széphelyi házaspár között sajnos már nem volt ekkora kémia.

Mellékhatás Zoltán és Berta

Még a Zoltán alakító Adorjáni Bálint és a Panácz Annát alakító Sztarenki Dóra között megvolt az érzelmi egymásra-hangolódás, addig Zoltán és Berta (Borbély Alexandra) jelenetei valahogy nem voltak a helyükön. Mintha minden egyes alkalommal ugyanazzal a monoton hanggal beszéltek volna egymáshoz, függetlenül attól, hogy egy meghitt vacsoráról vagy egy heves vitáról van szó. Ráadásként Borbély Alexandra szövegét sokszor alig lehetett érteni, szó szerint hangot kellett adni a tévére, ha Berta beszélt, ugyanis azonos hangerő mellett szinte érthetetlennek tűntek a fogai közé szorított szavak.  Kategorikusan azért a rossz színésznő címkét rá sem aggasztanám rá, mert a részeg illetve a másnapos jeleneteiben eléggé a helyén volt minden.

A szereplők közül érdemes még kiemelni az Ötvös András által alakított Marcit és a Dr. Illés Lórántot alakító Kovács Frigyes, ők valahogy minden egyes pillanatban benne voltak a karakterben, de a Haumann Máté által alakított Dr. Váradi Sándor és a Panácz Kareszt alakító Szalay Bence is hiteles volt, előbbi a playboy-doktor, utóbbi a borsodi suttyó szerepében (leírhatom, borsodi vagyok!) hozta jól, amit a karaktere elvárt.

Mellékhatás Karesz szex

Szalay Bence karakterénél csak az indokolatlan szexjeleneteket nem nagyon tudtuk hova tenni. Pontosabban a helyén lenne a dolog, ha egy “így készül a gyerek” monológot is mellé tettek volna, illetve abban az esetben is, ha a lehetséges folytatásban beigazolódik az elméletünk, hogy az által alakított Karesznak van egy ici-pici anyakomplexusa, ugyanis több jelenetben is úgy tűnt, hogy erre utalnak a készítők, az anya előtt szexeléssel, illetve Szalay Bence és az anyját alakító Herczeg Adrienn közös beszélgetéseiből eléggé ez jött át, még a kémia is megvolt a két színész között.

Hogy Ludmannékból miért kaptunk ilyen keveset, az egy nagyon jó kérdés, ugyanis jó lett volna látni, hogy ők miként élik meg a várakozást, nem is beszélve arról, hogy Tenki Réka abban a kevés jelenetében is nagyon hiteles volt,. Itt jegyezném meg, hogy egy fordított casting szerintem baromi jól működött volna. Tenki Rékának kellett volna Berta szerepét, még Borbély Alexandrának Ludmann Kata szerepét kapnia, hogy ez felmerült-e a szereplőválogatás során, arra nagyon kíváncsiak lennénk.

Mellékhatás Zsolt és Zoltán

Voltak ordas nagy bakik, pontosabban életszerűtlenségek az évad során. Az egyik ilyen, amikor Anna és Zoltán Ózdra utazott, majd Zoltán tulajdonképpen anélkül távozott volna, hogy kimondta volna a varázsszót: pénz. Helyette hebegett-habogott valami arról, hogy mennyit segítene ezzel Móni másokon…

Aztán ott van az, amikor Karesz utazott fel Pestre, hogy odaadja a lopott kocsiból származó hasznot Annának. Honnan tudta, hogy Anna, pont ott és pont akkor lesz. Ráadásul odaadta a pénzt, majd vissza is hajtott Ózdra. Tényleg utazik valaki majd 400 kilométert pár másodperces cseverészésért?

Mellékhatás Zoltán Anna és Móni

A pozitívumok sorát mindenképpen a nyers ábrázolásmód (lásd az utolsó részben az Atesz és Móni közötti kapcsolatot), a jól megválasztott helyszínek és zenék, na meg a kameramunka teszi ki. A beállítások és a kamerakezelés nemzetközi szinten is megállná a helyét, ahogy minden gyerekbetegsége ellenére az egész sorozat is. Kovács Dániel Richárd elvitathatatlanul tehetséges rendező, reméljük legközelebb éppen a Mellékhatás 2. évadában bizonyítja majd be, hogy mennyire.

Mi jöhet a folytatásban? Ezekre a kérdésekre várjuk a választ a Mellékhatás 2. évadában

Összességében szépen keretbe lett foglalva a történet, az utolsó jelenetben azonban mi kövek helyett biztosan a betonozást választottuk volna, bár így is látványos, hogy honnan hová jutott el Ludmann és Széphelyi kapcsolata…

Lentebb pedig hozzászólásban írjátok meg nekünk, ti milyennek láttátok a Mellékhatás első évadát?

Ne maradj le a friss hírekről, ide kattintva kövess minket a Facebookon vagy csatlakozz a Filmsor Light csoporthoz, ahol te is elmondhatod a véleményed!
Ez is érdekelhet:
<