Filmkritikák Ördög a részletekben - filmkritika

Ördög a részletekben – filmkritika

Denzel Washington, Rami Malek és Jared Leto. Elég három Oscar-díj ahhoz, hogy az Ördög a részletekben jó film legyen?

Denzel Washington, Rami Malek és Jared Leto. Három olyan név ami önmagában berántaná az embert a moziba, ha nyitva lennének a mozik, bár az Ördög a részletekben (The Little Things) tipikusan az a film, amelyhez semmit nem ad hozzá a nagyvászon, így kisképernyőn is pont ugyanazt a minőséget adja.

John Lee Hancock (Az alapító) új filmjét saját forgatókönyve alapján készítette, vagyis a film minden egyes plothole-jáért őt kell hibáztatnunk, mert bár az Ördög a részletekben alapvetően hangulatos és atmoszférikus film, de azért jónak csak erős túlzással nevezhető.

Itt-ott még a Hetedik hangulata is felidéződik, persze nem is nagyon várunk mást egy olyan sztoritól, amelyben Los Angelest egy olyan sorozatgyilkos tartja a rettegésben, amilyet az Éjszakai vadász óta nem látott a város.

Az ügyön a Rami Malek által alakított kezdő zsaru dolgozik, akinek pont kapóra jön, hogy felbukkan a városban a LAPD egy korábbi nagyágyúja, a szintén sorozatgyilkossági ügyben nyomozó és erre rámenő Denzel Washington is, a két dudás pedig ezesetben megfér egy csárdában és feletteseik minden tiltása ellenére a szürkezónában nyomoznak a bizarr sorozatgyilkos után.

Hogy John Lee Hancockot megihlette az Éjszakai vadász, arra több utalást is kapunk, mindenesetre egy olyan sorozatgyilkossal van dolgunk, aki dolga végeztével egyáltalán nem sieti el a távozást, elsörözget még a hulla felett, ha éppen nincs jobb dolga. A nyomok a Jared Leto által alakított kissé flúgos háztartási gép-szerelőhöz vezetnek, csak éppen legalább annyira nehéz rábizonyítani a gyilkosságokat, mint eldönteni, hogy valóban ő a gyilkos vagy pedig tényleg csak egy kissé kattant krimirajongó.

Ordog a reszletekben 2021

Sajnos a kiváló szereposztás és az alapvetően jó alapsztorin túl el is fogynak az ötletek. Pontosabban a rendező nem tartja magát a film hitvallásához és nem igen ügyel ezekre az ördögi részletekre, amin a nem túl jól megírt filmzene és a pocsék vágás csak még tovább ront. John Lee Hancock sem a csupa Oscar-díjasból álló színészfelhozatallal sem nagyon tud mit kezdeni, sem ötlete sincs arra, hogy valamit hozzá tegyen a fiatal fehér és az idős színes bőrű zsaru párosához, a különbségeiket ráadásul olyan blőd párbeszédekkel emeli ki, mint amikor a két zsaru arról beszélget, hogy melyikük honnan származik. 

Az Ördög a részletekben legnagyobb problémája mégis az eseménytelenség. Nem a klasszikus értelemben véve unalmas, hanem az unalmas értelemben véve unalmas. Ettől egyedül Jared Leto játéka menti meg néha, akinek annyira a szerepben van minden mozdulata és testtartása, hogy kevésbé hasonlít Jared Letora, mint mondjuk a Mielőtt meghaltamban – de azért eléggé meglepődnénk, hogy ha ezzel kapna egy újabb Oscart (amire mondjuk szüksége lenne, mert az előzőt ugye elhagyta).

Az összképet azonban még neki sem sikerül megmentenie, mert bármennyire is “hangulatos és atmoszférikus” a film, egyszerűen mindent a katartikusnak szánt finálénak szentel alá. És bár a fináléra egyáltalán nem lehet panaszunk, sajnos sokan nem fogják addig végig szenvedni a filmet.