TÍZ EMBER A SZIGETEN sorozatkritika

The I-Land (Netflix - 2019)

0 43

Egy maréknyi összezárt idegen, aki semmire sem emlékszik, igyekszik túlélni a mostoha viszonyokat – és megmenekülni a szigetről, amely fogságban tartja őket.

A Netflix egykoron általunk is az új Lostnak kikiáltott sorozata messze nem lett az új Lost, s bár lehet csak az idő szépíti meg, ettől még bőven fogyasztható volt.

A sorozatban nagy meglepetésre 10 amnéziás ember ébred egy tengerparton. Fogalmuk sincs hol vannak, hogy kerültek oda vagy hogy valaha is ismerték-e egymást. A pálmákkal benőtt homokos tengerpart az esetükben kevésbé paradicsomi, mert nem csak, hogy hálóhely és étel után kellene nézniük, de hamar megtapasztalják, hogy a természet – vagy valami egészen más – nem igazán akarja, hogy lelépjenek a szigetről és ahol csak tudja megnehezíti a dolgukat.

Az is hamar nyilvánvalóvá válik, hogy nem véletlenül kerültek oda, hiszen amellett, hogy eleve egymástól pontosan 39 méterre ébredtek egyenruhának is beillő fehér ingükben, még itt-ott eldugdosva fegyvereket, elsősegélyládát és élelmet is találnak. Márpedig ez egy senki által nem lakott szigeten eléggé megkérdőjelezhető módon valóságszerű. Ígéretes a koncepció? Naná.

Az ígéretes koncepció azonban ígéretes koncepció is marad. Na nem azért, mert a széria a Lost útját követve ne válaszolná meg a nagy kérdéseket, hanem pont azért, mert idő előtt feltárja az eseményeket mögött lévő nagy misztikumot, megfosztva a nézőt a nyomozás élményétől és így az egyébként szintén a Lostot idéző flashbackeknek sem marad súlya.

A 10 ember a szigeten még így is megtudja lepni a nézőjét egy-két húzásával, de nem lesz több, mint tisztes iparosmunka, jó színészekkel (Natalie Martinez, Kate Bosworth), de borzasztóan ostoba, minden logikát nélkülöző karakterekkel.

Ez a honlap sütiket használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához. Elfogadom Bővebben.

Adatvédelmi irányelvek