VADÁSZAT filmkritika

The Hunt (2020)

0 149

Tizenkét idegen egy tisztáson ébred. Nem tudják, hol vannak, és hogy kerültek oda. Nem tudják, hogy egy nagyon különleges célból lettek kiválasztva. Ez a cél pedig… a Vadászat.

Egy sötét internetes összeesküvés árnyékában a globalista elit egy csoportja először találkozik egy félreeső birtokon, hogy sportból emberekre vadásszanak. Ám az elit mesteri terve félre fog siklani, mert az egyik préda, Crystal (Betty Gilpin) jobban ért náluk ehhez a játékhoz. Keresztülhúzza a gyilkosok számítását, és egyesével elkapja őket. Közben egyre közelebb kerül egy rejtélyes nőhöz (Hilary Swank), aki az egész ügy középpontjában áll…

Nagyjából ennyi lenne a teljes története a politikai áthallásokkal teli, azokat humorral kidomborító Vadászatnak, amely kissé érthetetlen módon igencsak nehezen jutott el a mozikba. A film bemutatása ellen szinte a teljes Egyesült Államok-béli politikai elit tiltakozott, szerintük ugyanis feszültséget kelt az USA különböző – sokszor egymásnak feszülő –  társadalmi csoportjai között.

Na a Vadászat nem az a film, amitől ennyire kellett volna tartania a politikai elitnek.

ETTŐL MÉG A MOTEL ÉS A KAMPÓKÉZ IS ERŐSEBB POLITIKAI ÜZENETET KÖZVETÍTETT.

Pontosabban nem az üzenettel van a baj, mert a kitekert, kicsavart alapszituációban is egyértelműen átjön az üzenet, hanem azzal, hogy mindezt olyan komolytalan módon próbálja meg lenyomni a torkunkon, hogy kicsit sem érdekli a nézőt, hogy itt most fegyvertartás-ellenes demokraták gyilkolásszák a republikánusokat.

Ami viszont működik – főleg a film elején – az a nézőpont váltások, a főszereplők ugyanis feleannyira sincsenek biztonságban mint bármely szabadon választott résztvevő a Vörös Nászon, a narratíva folyamatosan változik, tulajdonképpen nehezen vesszük fel a fonalat azt illetően, hogy akkor most pontosan melyik szereplő az, akit figyelemmel kellene követnünk.

Már alapvetően az meglepő, hogy látatlanban is egy klasszikus embervadászos filmre számítottunk, amelyben fegyvertelen emberek rohangálnak az erdőben miközben az Aki bújthoz hasonlóan válogatott fegyverkülönlegességekkel felszerelt gazdagok hajtják őket, de ez nagyjából a film első negyedét fedi le.

Ekkor lép színre a GLOW sorozatból ismert Betty Gilpin, aki nem hogy nem az a tipikus áldozat, hanem Hollywood egyik legnagyobb macsó gyilkológépévé lép elő. Ha a Vadászatnak van igazi pozitívuma, akkor az mindenképpen a színésznő és az általa alakított Crystal karaktere, aki nagyjából minden jelenetében uralja a vásznat.

A B- és ZS-kategóriás haláljelenetei, a váratlanul könnyedre és lazára vett gyilkolászás és a szájbarágós társadalomkritika ellenére a Vadászat mégis valahogy kerek egész tud lenni, még úgy is, hogy nem ilyen stílusú filmet vártam Damon Lindelof és Nick Cuse (A hátrahagyottak, Watchmen) forgatókönyvéből.

Ez a honlap sütiket használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához. Elfogadom Bővebben.

Adatvédelmi irányelvek